tirsdag den 29. januar 2013

Kreativ tirsdag er tilbage!

Engang havde jeg det sådan, rent tilfældigt, at jeg var kreativ eller havde den vildeste lyst til dét hver tirsdag!
Det fortsatte nogle tirsdage i træk helt ubevidst, men pludselig stoppede det. Måske fordi jeg vågnede op og tænkte: "tirsdag.. Nå, nu skal jeg være kreativ", og når det er på kommando, så virker det bare ikke.

Men nu er gløden vendt tilbage! Kreative tirsdag er vendt tilbage. Måske bare for en enkelt dag, men det er okay :)

Jeg sad forleden og kiggede på diverse hjemmelavede lamper på Pinterest forleden og faldt så vores én, jeg havde set før. Lampen med safari hatten! Jeg var solgt. En hat lavet om til en lampe. Dét er lige mig sådan noget! Og for at det ikke skulle være løgn, så var jeg faktisk den lykkelige ejer af en hat, det lignede på en prik! Faktisk så meget, at hende, der havde givet mig hatten troede at jeg allerede HAVDE lavet den om til en lampe, da jeg viste hende billedet.


Her er billedet, jeg fandt på Pinterest, og min inspirationskilde:



Desværre var der ingen vejledning, så jeg måtte selv tænke mig til, hvordan det skulle gøres.

Jeg havde en gammel rislampe, I ved, de der billige nogle fra IKEA eller hvad ved jeg, hængende i gangen, så det var ikke svært at få den pillet ned.

Jeg ved absolut intet om el eller lamper, og det er måske lidt et problem, når man kaster sig i sådan et her projekt. Det svære opstod nemlig, da jeg skulle få fatningen, eller hvad man kalder sådan noget, igennem min hat. For det er nærmest flettet indeni, og jeg kunne godt se, at hvis jeg begyndte at skære i dét ville det travle gevaldigt op.
Så jeg startede med at skære alt dét væk jeg kunne, for der manglede selvfølgelig lige et par mm før det havde passet perfekt! Så der stod jeg ellers bare og skar en lille smule, maste, skar, maste, skar og maste - og lige pludselig kom den igennem!

Også var det ellers bare at prøve at få det samlet som det var inden man rodede sig ud i at skille et eller andet, man slet ikke havde forstand på.


Men det lykkedes!

- og her er resultatet!


1 kommentar: