torsdag den 1. november 2012

Where Do You Go To Disappear?

Where do you go to disappear? spørger Tina Dickow publikum. Jeg har aldrig vist det. Hvad, jeg gjorde, for at forsvinde fra de ubehagelige stunder. Men pludselig slog det mig.

For leden dag var jeg på vej hjem fra København. Hele vejen kæmpede jeg for ikke at lægge mig i fosterstilling og græde.
Da jeg nærmede mig min lejlighed med en afstand på omkring 300 meter, fik jeg øje på et blad, der lå på jorden. For mange andre var det nok bare en blad, men for mig var det så meget mere. Det her blad lignede i min verden en paraply. Jeg samlede den op og tog den over hovedet. Som et skjold, der skulle beskytte mig for nogensinde at være sårbar og blive såret igen. Hvad, jeg ikke så var, at den gjorde det stik modsatte. Med alle de mørke tanker, jeg havde i mig og rundt omkring mig, var det eneste paraplyen formåede, at lukke alle de smukke, lyse og glade ting ude.
For som man siger: "You can't have a rainbow without a little rain".

Lige nu regner det her på Enghave station og jeg har slet ingen paraply med.

Og ja, jeg forsvinder ved at lade de kreative tanker overtage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar